FAQ
Har I en fysisk butik?
Nej, vi har ikke en fysisk butik. Hele grundtanken med MICHELLA VIOLA er at skære alle de omkostninger fra, som traditionelle guldsmede og smykkebutikker har. På den måde kan tilbyde vores kunder et bedre produkt, til en lavere pris.
FORSIKRING & SERVICE
Rengør og yder I service på jeres solgte smykker?
Ja, det er vigtigt for os, at tilbyde vores kunder den bedste service. Og derfor tilbyder vi rengøring og reparationer, af smykker købt på vores webshop. Kontakt os, og send dine smykker til os. Så rengør eller reparere vi dine smykker. Kontakt os ang. pris.
Hvad dækker jeres garanti?
Vi udsteder 2 års garanti (dvs. din faktura), på alle varer købt på vores webshop. Denne garanti dækker kun eventuelle produktionsfejl, og ikke slitage fra almindelig eller daglig brug. Hvis du mener, at du har et garantikrav, bedes du kontakte os, og vi vil gennemgå din sag. Hvis reklamationen bliver godkendt, vil vi først forsøge at reparere produktet. Alternativt erstatter vi den.
Kan I hjælpe mig med en vurdering?
Vi vurderer gerne dit smykke, og vores egne smykker leveres med en detaljeret kvittering, som i tilfælde af skader er tilstrækkelig til dit forsikringsselskab.
ORDRER & SERVICE
Er det muligt at prøve jeres ringe?
Da vores online smykker først bliver produceret ved bestilling, så har vi ikke nogen smykker der ligger på lager. Og vi kan derfor ikke tilbyde at prøve ringene inden køb. Men du/i er derimod velkommen til at booke et møde, hvor det vil være muligt at vi sammen finder din/jeres ringstørrelse til forlovelses/vielsesringe, eller anden form for ring.
Kan jeg bestille via jeres hjemmeside?
Ja, absolut. Vi tager primært imod ordrer via vores hjemmeside, men kan også modtage ordrer via telefon og mail.
Kan jeg specialdesigne en ring?
Selvfølgelig. Kontakt os, så fortæller vi mere om omkostninger, og fremstillingsmetoder. Du kan også læse mere her.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har brug for hjælp med at foretage en ordre?
Ring til os, skriv til os i chatten, eller send en mail. Valget er dit!
Kan jeg annullere eller ændre en ordre?
Selvfølgelig. Kontakt os via e-mail, så hjælper vi dig.
Jeg bor ikke i EU, men vil gerne bestille. Skal jeg betale told, eller hvordan virker det?
Personer bosat uden for EU skal betale told samt den momssats, der gælder i destinationslandet. Betaling af moms og told håndteres af fragtfirmaet. Told på diamanter, og smykker er ofte gratis eller meget lav.
Indgraverer I ringe?
Ja, og det er helt gratis, hvis du vælger at få indgraveret med det samme. Det koster fra 300 kr. per ring eller anden form for smykke, hvis du vil have dit smykke indgraveret efterfølgende. Dog bortfalder bytte garantien hvis du får indgraveret smykket.
Jeg har allerede min egen diamant, kan jeg sende den til jer og få den indfattet i en af jeres ringe?
Selvfølgelig. Vi tilbyder både stensætning i ringe købt online på vores webshop. Og i speciallavede smykker som du selv er med til at designe, uanset om det er diamanter, zirkoner, perler eller anden form for sten.
Er alle ringe underlagt retur og pengene tilbage?
Det gælder kun smykker købt på vores webshop. Ordrer på produkter, der er blevet personliggjort eller på anden vis lavet til dig med skræddersyede specifikationer, kan ikke annulleres. Og sådanne produkter kan ikke returneres til os for ombytning eller tilbagebetaling. Dette inkluderer, uden undtagelser, produkter der er blevet indgraveret, eller har gennemgået en vis grad af tilpasning til dig.
Er jeres ringe nikkelfrie?
Alle vores ring overholder den Danske lovgivning for nikkel.
Bliver ringe af hvidguld gule med tiden?
Nej, ringe af hvidguld bliver med tiden mørkere, da man legerer hvidguld med rhodium, som gør ringen skinnende hvid. Men rhodineringen vil med tiden blive slidt af. Og I kan derfor altid sende jeres ringe ind til os til en ny rhodiumbelægning, som genskaber den hvide farve. Kontakt os for pris på Rhodinering.
VORES DIAMANTER OG SMYKKER
Hvad er GIA og AGS?
Verdens to førende certificeringsinstitutter, når det kommer til diamanter. Institutterne er de to strengeste i klassificeringen af diamanter, samt de mest konsekvente i deres vurdering.
Hvad er de fire C’er?
De fire C’er er en betegnelse for de fire mest almindelige klassificeringsklasser, som man bedømmer i forbindelse med vurderingen af en diamant. De omfatter Color (farve), Clarity (klarhed), Carat (vægt) og Cut (slibning). Vi mener, at de fleste bruger alt for meget tid på farve og vægt, da slibningen egentlig er det allervigtigste for diamantens evne til at glitre og skabe brilliance.
Hvad er slibning?
Kvaliteten af diamantens slibning bestemmer, hvor meget den kommer til at glitre, hvor stor den opleves (uanset vægt) samt stenens proportioner.
Hvad betyder det, at man ikke “kan se det med det blotte øje”?
Alle diamanter vurderes af certificeringsinstitutter under stærk forstørrelse. Nogle indeslutninger i en diamant kan kun opdages under denne forstørrelse, eller med andre hjælpemidler. Vi synes, at det i mange tilfælde kan være unødvendigt at betale for en egenskab, som man aldrig vil kunne se uden disse hjælpemider. Når man siger, at en sten er “ren med det blotte øje”, betyder det, at den er eye clean, og at man dermed ikke kan se indeslutninger uden forstørrelse/hjælpemidler.
Hvad sker der, hvis diamanten går i stykker under indfatningen?
Så erstatter vi den med en diamant af samme størrelse.
BETALING
Hvilke betalingsmetoder accepterer I?
Kortbetaling med VISA, Mastercard, Maestro og Anyday. Vi tilbyder også direkte betaling samt faktura. Hvis købet ikke går igennem med din valgte metode, så kontakt os! Det er aldrig sket, at vi ikke har kunnet finde en løsning.
Skal jeg betale moms på min ordre?
Ja, så længe dit destinationsland er inden for EU samt samarbejdslande. Andre lande kan købe momsfrit, men skal ofte betale moms, samt nogle gange told i destinationslandet.
Hvornår debiterer I mit kredit-/betalingskort?
Ved bestillingstidspunktet bliver ordren placeret som en reservation på kortet, og pengene bliver først trukket, når vi sender smykket.
Kan jeg betale med to forskellige metoder/kreditkort?
Ja, selvfølgelig, kontakt os!, så klarer vi det sammen.
Hvad er sikkerhedskoden på mit betalings-/kreditkort?
På VISA VISA/MasterCard er der tre tal på bagsiden helt til højre, hvilket er din sikkerhedskode.
Tilbyder I afbetaling?
Ja, med Anyday kan du betale rente- og gebyrfrit, og give dig friheden til at købe i dag i stedet for at vente til du har det fulde beløb.
INTEGRITET & SIKKERHED
Er det sikkert at købe fra jer?
Selvfølgelig. Alle følsomme kortdata i forbindelse med køb, bliver krypteret ved hjælp af enten PensoPay eller Anyday.
Deler I mine oplysninger med tredjepart?
Vi deler ingen oplysninger med tredjepart. Læs vores politik her.
RETURPOLITIK
Hvordan er jeres returpolitik?
Hvis du af en eller anden grund ikke er tilfreds med det tilsendte produkt, kan du levere det tilbage inden for 14 dage.
- Gå ind her for at arrangere en retur.
- Husk, at dine varer skal være i ny stand, herunder alle emballagedele, kvitteringsholder, poser med mere. Det, du sender retur, skal være lige så godt indpakket som den boks (eller en tilsvarende beskyttende boks), som du modtager leveringen i.
- Efter at have modtaget jeres returprodukter, bedes du give os to uger til behandling af returen.
- Returprodukter sendt til os efter de 14 dage, og som er pakket forkert, eller hvor indholdet på anden måde ikke er i original stand, er ikke genstand for tilbagebetaling.
- Specialbestillinger kan ikke returneres. En færdig ring samt tilhørende diamant fra os, som vi har indfattet, er ikke klassificeret som en specialbestilling. Det er kun smykker, som ikke er i vores webshop, hvor du ændrer mål, metal eller laver en helt nyt smykke.
FORSENDELSE
Hvad er jeres forsendelsesområde?
Vi sender over hele verden.
Hvad koster forsendelsen?
Den er gratis i Danmark. Resten af Verden kontakt os.
Jeg bestiller til et land uden for EU, hvordan betaler jeg toldafgiften?
Den betaler du i forbindelse med levering. Transportfirmaet kontakter dig, så I kan planlægge betaling af toldafgift sammen.
Er jeres forsendelser sikre?
Ja, vi bruger kun anerkendte aktører til vores forsendelser.
Hvad sker der, hvis min pakke forsvinder undervejs?
Det sker ekstremt sjældent, men hvis uheldet er ude, har vi selvfølgelig en forsikring til at dække dette.